«Гільдія інженерів технічного нагляду
за будівництвом об’єктів архітектури»

МОН із партнерами презентували нові правила розподілу субвенції на шкільні укриття

02.04.2024


1 квітня під час презентації «Шкільні укриття: нові правила розподілення коштів» Міністерство освіти і науки України спільно з партнерами представило нові правила розподілу субвенції на облаштування безпечного освітнього середовища в закладах освіти. 

Повернути дітям доступ до очної освіти — ключовий фокус МОН, адже від цього великою мірою залежить якість освіти й можливості соціалізації учнів. Наявність укриттів у школах — головна умова для повернення дітей у школи. Віцепрем'єр з питань інновацій, розвитку освіти, науки і технологій Михайло Федоров розповів про data-driven (керований даними) підхід у створенні освітніх політик, а також анонсував комплексну політику «Школа офлайн» щодо повернення очного навчання в школи.

«Плануємо до кінця 2024 року створити безпечні умови для очного навчання для 300 тисяч учнів, там де дозволятиме безпекова ситуація. У роботі над проєктом ми проаналізували масиви даних за допомогою технології Palantir, щоб оцінити безпекову ситуацію в регіонах, визначити пріоритетні території, де можна повернутися до безпечного очного навчання. Адже якісні дані — основа ухвалення ефективних управлінських рішень. Продовжуємо впроваджувати Palantir в освіті. Зокрема, для аналізу даних про успіхи дітей у навчанні та кореляції з безпековою ситуацією», — зазначив Михайло Федоров.

Сьогодні маємо громади, де учні навчаються дистанційно, але за умови наявності укриття зможуть повернутися до очного навчання, якщо дозволятиме безпекова ситуація. Міністр освіти і науки Оксен Лісовий окреслив ключові кроки повернення дітей до очного навчання.

«Питання повернення дітей до очного навчання є надзвичайно важливим. Адже пандемія ковіду завдала значних освітніх втрат українській освіті, а повномасштабне вторгнення посилює цю тенденцію. За результатами міжнародного дослідження PISA українські школярі відстають на 1,5 року від необхідного рівня. Наше завдання — відновити доступ до якісної освіти, щоб не поглиблювати освітні втрати. А також спільно подбати про безпеку наших дітей. Маємо вже напрацьовані політики, які сприятимуть поверненню до очного навчання», — наголосив Оксен Лісовий. 

Цьогоріч державна субвенція на будівництво і ремонт укриттів становить 2,5 мільярда гривень. Раніше кошти надходили в області, а ті визначали заклади освіти, де потрібно будувати укриття. Тепер розподіл субвенції відбуватиметься через новий інструмент — з використанням бальної системи через платформу DREAM.

Громади самостійно подаватимуть проєкти, щоб отримати державне фінансування на укриття. Серед головних вимог:

  • наявність проєктно-кошторисної документації на будівництво або капітальний ремонт укриття; 
  • у закладі освіти має навчатися не менше ніж 200 дітей;
  • проєкт має бути завершений до кінця 2024 року;
  • підтверджене співфінансування від громади не менше ніж 10% від загальної вартості проєкту. 

Після подання проєкту система DREAM автоматично розрахує бали відповідно до конкретних критеріїв. Більше про умови отримання субвенції та критерії оцінювання проєктів читайте за покликанням. Також дивіться запис презентації.

Інтеграція платформи DREAM до цьогорічної субвенції є важливим інструментом для прозорого фінансування закладів освіти у громадах.

«МОН стало першим міністерством, яке буде співпрацювати з платформою DREAM у межах фінансової програми. І це важливий крок, який допоможе прозоро та ефективно розподіляти державні кошти на ремонт або будівництво укриттів. Окремо громади зможуть залучити й додаткове фінансування, адже деякі міжнародні партнери, організації та інвестори вже чекають на сформовані проєкти в DREAM, щоб долучитися до облаштування безпечного освітнього простору та зробити свій внесок в майбутнє української освіти», — зазначив Олександр Кубраков, віцепрем’єр-міністр з відновлення — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України.

Команда DREAM спільно з МОН уже проводить навчання для громад у форматі воркшопів про те, як працювати з платформою. 

Також на події презентували проєкти повторного використання, які розробило МОН за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та Buffet Foundation. Це проєктно-кошторисна документація (ПКД), яку можна адаптовувати під особливості кожного закладу освіти. 

Перелік проєктів можна знайти на платформі «Моя Фортеця». Там зібрано всю інформацію про будівництво, облаштування та фінансування укриттів. 

«Для створення безпечного навчального середовища для дітей ЮНІСЕФ розробив проєктно-технічну документацію та дизайн проєктів, які будуть використовуватися для побудови нових укриттів в дитячих садках і школах. Ми адаптували ці проєкти для закладів освіти з різною чисельністю учнів, врахувавши потреби дітей, їхній добробут та дотримання державних стандартів. ЮНІСЕФ продовжує докладати максимум зусиль для створення безпечного та сприятливого навчального середовища для кожної дитини в Україні», — сказав Джон Маркс, заступник голови Представництва ЮНІСЕФ в Україні з операційних питань.

Нині кожна громада витрачає орієнтовно 5 місяців на розроблення ПКД для будівництва укриттів, а також 1-1,5 мільйона гривень на один заклад освіти. Проєкти повторного використання дадуть змогу скоротити час до 1-1,5 місяця та зекономити кошти. Громади будуть витрачатися лише на адаптування проєктів під умови закладу освіти, зокрема на геологічні роботи. 

Кожна громада зможе використовувати проєкти повторного використання безоплатно та подавати в DREAM заявки на їхній основі.

МОН буде підтримувати громади на кожному етапі подання заявок на субвенцію: від створення проєктно-кошторисної документації до реалізації ремонту або побудови укриття. Отримати підтримку від фахівців, а також знайти інформацію та проєкти повторного використання можна на сайті «Моя Фортеця»

Презентацію «Шкільні укриття: нові правила розподілення коштів» організовано за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.


660b9f8e87f40974496620.jpg

660b9f96a6e4d041296654.jpg

660b9f9767fcd065853602.jpg

660b9f9bb57b9792983350.jpg











Міністерство освіти і науки України

Назад в раздел