«Гільдія інженерів технічного нагляду
за будівництвом об’єктів архітектури»

Тези виступу Олександра Кубракова на форумі «Україна. Рік 2024»

27.02.2024


Тема «Відбудова (реконструкція), економіка країни та допомога західних країн»

«Шановні друзі! Україна нарощує свою стійкість. Це дуже добре видно у ретроспективі.

У 2022-му ми підтримували передову та тримали тил. Тисячі розчищених дорів та понад сотню терміново наведених або відремонтованих мостів. Організована логістика для майже мільйона тонн військових вантажів. Почали роботу над альтернативними шляхами для експорту – підсилення Дунайського портового кластеру, розбудовою залізничних та автомобільних пунктів пропуску.  

Зимові блекаути та прицільні атаки ворога по наших містах визначили пріоритети роботи на 2023-й рік. 

Перше. Пасивний захист енергооб’єктів. Такого у світі ще ніхто не робив. Ми споруджуємо три рівні захисту — від уламків, дронів та ракет.

Друге. Ми відновлювали критичну інфраструктуру. Через 76 днів після теракту на Каховській ГЕС запустили першу нитку водогону для Кривого Рогу. З нуля, в чистому полі, піднявши весь світ, щоб знайти необхідне, специфічне обладнання. Це питна вода для 1,5 мільйона людей на Дніпропетровщині та функціонування промислових обʼєктів регіону. Ми відновлювали мости та дороги. У 2023 році Агентство відновлення облаштувало 115 тимчасових переправ і повністю відбудувало 26 мостів.

Третє. Житло і соціальна інфраструктура. Завдяки Програмі єВідновлення понад 40 тисяч українських родин відремонтували своє житло. Виплатили понад 3 мільярди гривень. 

Четверте. Ми розширювали діючі експортні коридори та налаштовували нові. Задача – вийти на стабільні довоєнні показники. 

Запрацював Український коридор – тимчасовий коридор Чорним море, який Україна відкрила самостійно. Дякую Збройним Силам за цю можливість. З 8-го серпня відправили майже 27 мільйонів тонн вантажів, 80 % якого – українська агропродукція.  

Ми розвиваємо Дунайський кластер. Він стає альтернативним шляхом для нашого експорту. 30 мільйонів тонн вантажів різної номенклатури було відправлено у 2023. 

Разом із Укрзалізницею нарощували обсяги залізничних перевезень. Досягли рекорду вантажних перевезень залізницею у листопаді: 14 мільйонів тонн. 

Відкривали нові пункти пропуску і модернізували існуючі. Триває процес модернізації 23-х прикордонних пункти пропуску силами Агентства відновлення. 

Працюємо з новими викликами — блокування польського кордону. Урядовою командою напрацювали план взаємопорозуміння для врегулювання ситуації. Вихід знайдемо. На інше ані ми, ані партнери не маємо права.

2024-й рік — рік розвитку і стійкості громад. Рік євроінтеграції. Рік нарощування стійкості в усіх секторах.

Продовжуємо реформу децентралізації. Розробляємо нову архітектуру планувальних документів. Синхронізуємо Плани відновлення та Програми комплексного відновлення та розвитку. Поєднуємо інструменти регіональної політики і просторового планування.

Наші ключові плани на 2024-й рік:

Житло. Фактично в перших числах січня цього року запустили виплату компенсацій тим, чиє житло було знищене через російську військову агресію. Перші майже 1000 родин  уже придбали нові оселі.

Наступний крок – поширення програми на тих, чиє житло знищене на тимчасово окупованих територіях. Також цього року розпочнемо велику програму капітальних ремонтів для суттєво пошкоджених багатоквартирних будинків. 

Критична  інфраструктура. Вже наступного місяця запустимо водогін на Дніпропетровщині у повному обсязі. До кінця року маємо відновити водопровідну мережу у Миколаєві. Співпрацюємо тут з Урядом Данії.

Експорт. Як я вже казав, наша задача по експорту – забезпечити стійкі довоєнні показники. Для цього посилюємо альтернативні транспортні коридори. 

Цього року плануємо відкрити кілька автомобільних пунктів пропуску з Польщею, Молдовою, Угорщиною. Також маємо програму розвитку залізничних прикордонних переходів зі Словаччиною і Румунією. 

На базі нашого Українського дунайського пароплавства збираємо і спускаємо на воду багатотонні баржі. Також вже найближчими днями запустимо контейнерні перевезення Дунаєм. Трохи згодом – також через порти Великої Одеси.

Також працюємо над локалізацією виробництва рухомого складу для Укрзалізниці. Цього року чекаємо на десятки нових пасажирських і вантажних вагонів вітчизняного виробництва.

Ведемо консультації з американськими та європейськими регуляторами над відкриттям авіаційного простору. 

Працюємо над створенням та покращенням умови для залучення інвесторів у процес відновлення.  Це вкрай важливо для довгострокового розвитку України. 

Прозорість процесу відновлення України ми забезпечимо застосуванням принципів закупівель за правилами донорів та МФО та використанням екосистеми DREAM.

Міністерство відновлення має розгалужену мережу партнерів. Основними є американська агентство з міжнародного розвитку  USAID, Світовий Банк, Європейський інвестиційний банк, Європейський банк реконструкції та розвитку, німецька фінансова установа KFW,  фінансова установа країн Північної Європи – NEFCO, японське агентство з міжнародного співробітництва JICA.

На сьогодні маємо низку ініціатив та проєктів по відновленню житла, розвитку транспортного сектору, критичної інфраструктури. Всі вони – про відновлення та модернізацію України. Про те, що ми не самі. І разом з партнерами Ми будуємо Україну.

Дякую за увагу! Слава Україні!», - поінформував Олександр Кубраков.












Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України


Назад в раздел